Wednesday, October 13, 2010

Galati, frumusetea de pe Dunare

Dupa un scurt popas la Bacau , iata-ma ajunsa pentru prima data la Galati, un oras pe care il cunoasteam doar din cartea de geografie. Stiam ca este resedinta de judet si totodata cel mai mare oras din judetul Galati. Ii cunosc importanta economica si mai aflasem pe la cercul de protectia mediului din generala ca aici s-ar gasi un Muzeu de Stiintele Naturii la care visam sa ajung.
In rest, nu stiam mare lucru despre Galati asa ca am ajuns aici fara idei preconcepute si dornica sa explorez orasul.
Dupa ce ne-am cazat si am mancat la o crasma de nota 10 despre care am sa va povestesc intr-un articol separat, am iesit sa descoperim centrul orasului. Arhitectura nu m-a impresionat prea tare, desi exista cateva cladiri care merita mentionate: Palatul Administrativ proiectat de Ion Mincu, care gazduieste astazi sediul Prefecturii, Palatul Universitatii si Casa Robescu care adaposteste Palatul Copiilor.
 Apoi ne-am indreptat pasii spre Faleza Dunarii, probabil cel mai frumos si cel mai reprezentativ loc din Galati. Vazuta la apus, Faleza are un aer extrem de romantic si te face sa visezi la plimbari pe Dunare si valsuri dansate pe punte. Puteti gasi aici cateva vapoare-restaurant, barcute cu care sa iesiti pe Dunare si o multime de pescari amatori veniti sa-si incerce norocul si indemanarea.
Pe inserat va veti intalni cu o multime de mamici care scot copilasii la plimbare, indragostiti ce se plimba mana in mana si pensionari nostalgici. Dupa ce va terminati plimbarea, puteti continua seara intr-unul din cluburile din oras. Eu am preferat sa dorm, dar in brosura primita de la receptia hotelului am gasit tot felul de tentatii nocturne: baruri, discoteci, cluburi in care se face karaoke. Cu siguranta nu va veti plictisi in Galati. :)

Daca sunteti piosi sau pur si simplu doriti sa vizitati un asezamant religios, aveti mai multe optiuni. Biserica fortificata "Sfanta Precista" este cea mai veche constructie din Galati, ea functionand ca lacas de cult din anul 1647, de pe vremea domnitorului Vasile Lupu. Se spune ca exista un tunel secret care uneste biserica cu cealalta parte a Dunarii, permitand astfel fuga in caz de pericol.
Mai putin cunoscute sunt Biserica greaca, Biserica romano-catolica, Biserica Sf. Spiridon , Biserica Mavromol si Catedrala Arhiepiscopala "Dunarea de Jos", a carei piatra de temelie a fost pusa in 1906 de catre printul Ferdinand si regina Maria.
Daca ajuneti la Galati, nu trebuie sa ratati Complexul Muzeal Stiintele Naturii despre care am sa va povestesc mai pe larg maine si Rezervatia si Gradina Botanica Garboavele.
Mie mi-a placut tare mult la Galati si sunt sigura ca daca voi reveni in curand aici nu ma voi plictisi.

7 comments:

1. Hi hi! Ce ma bucur ca ti-a placut la mine acasa :) Abia astept sa citesc articolele urmatoare!

ReplyDelete
  2. Alexandra, te astept cu completari daca e cazul :)

3. Bine ca ai scris despre Galati, VertAnge. Am fost o data, cand eram chiar mica, vreo 7-8 ani si am mers cu vaporul de la Galati la Braila. Dar daca despre cea din urma imi mai amintesc cate ceva, despre Galati nimic, fiindca cred ca nici nu am prea stat - mai degraba cred ca am venit de la Bucuresti la Galati cu trenul si apoi am mers la Braila fiindca asa i-a fi placut mamei atunci, nu (mai) stiu.

4. Am fost acolo! :) Chiar la portul din poze. Orasul nu mi s-a parut deosebit de curat... comparativ cu Brasov sa zic. Per total, cred ca merita vazut, mai ales de cei pasionati de ambarcatiuni ca mine!

ReplyDelete
  5. Tin minte can am fost si eu prima oara, si de altfel singura pana acum, la Galati. Si intr-adevar am fost foarte placut surprinsa :)