Friday, November 5, 2010

Mergem la Oslo?

Nu stiu ce planuri aveti voi, dar eu am de gand sa ajung la Oslo cat mai curand, in februarie 2011, mai exact. :)
Desi Oslo nu figura in fruntea listei mele de destinatii, din motive ce tin de temeinica mea pregatire universitara, in februarie voi petrece vreo 10 zile in Trondheim, al treilea mare oras al Norvegiei. Si cum cea mai economica modalitate de transport e reprezentata de zborul Bucuresti-Oslo (gasiti variante sub 200 de euro, ieftin dupa parerea mea), urmat de un drum lung cu autocarul pana in Trondheim, ma gandesc sa nu ratez ocazia de a vizita Oslo
Asa ca am inceput deja sa imi fac temele. Daca va aventurati sa petreceti cateva zile in Norvegia, trebuie sa aveti in vedere ca este o tara foarte scumpa. Eu am inceput sa caut deja cazare. Pe booking.com nu am vazut nimic sub 80 de euro pe noapte (camera single sau o dubla in regim single), iar pe hostels.com preturile incep undeva pe la 30 de euro locul intr-un dormitor cu 4, 6 sau 8 paturi, varianta care nu ma prea incanta avand in vedere ca voi calatori singura.

Cu mancarea nu cred ca are rost sa ne agitam prea tare, cu siguranta vom gasi un mic restaurant in care sa ne astamparam foamea.

Acum vine partea interesanta. Ce putem face in Oslo? Mai intai ne cumparam un Oslo Pass, un tichet care ne ofera gratuitati si reduceri la majoritatea obiectivelor turistice din oras, si care vine insotit de un mini-ghid menit  sa ne ajute sa ne hotaram ce anume dorim sa vedem din multitudinea de variante pe care ni le ofera capitala Norvegiei. Tichetul ne permite de asemenea sa calatorim gratuit pe toate mijloacele de transport in comun, facand deplasarea prin oras mult mai usoara, chiar daca Oslo nu se intinde pe o suprafata foarte mare.

Acum putem incepe sa exploram orasul. O varianta ar fi la pas, dar tinand cont ca temperatura medie in luna februarie in timpul zilei este undeva intre 0 si -1 grad, cred ca e o idee inteleapta sa folosim autobuzul. Aici gasiti progamul tururilor cu autobuzul.Nu trebuie ratate cladirea Primariei, Opera cea noua si moderna, sediul Parlamentului si bineinteles, portul.
Dupa ce ne-am facut o idee despre cum arata Oslo, il putem explora mai in amanunt. Ce ziceti de o vizita la un muzeu? Aici gasiti lista celor mai interesante atractii. In fruntea listei mele se gasesc Muzeul Munch, dedicat celebrului pictor Edvard Munch, Muzeul Ibsen , care ne introduce in lumea marelui dramaturg, Muzeul Fram , unde putem urca la bordul ambarcatiunii Fram pentru a ne imagina cum a reusit sa supravietuieasca echipajul in cursul expeditiilor, Castelul Akershus , care dateaza din anul 1299 si Muzeul Norvegian de Stiinta si Tehnoologie , care cuprinde si Muzeul National de Medicina.

Pentru cei pasionati de aceste domenii, exista varianta de a vizita Muzeul de Arte Decorative si Design , Holocaust Centre si expozitia de reptile din cadrul Reptilpark.
Dupa ce am terminat de vizitat tot ce ne-am propus, ne putem relaxa facand o plimbare in Vigeland Sculpture Park, unde putem admira o expozitie de sculptura in aer liber extrem de emotionanta.

Daca ni se face foame dupa atata explorat, putem incerca unul din restaurantele renumite pentru preparatele norvegiene traditionale: Café Engebret, Frognerseteren Restaurant, Gamle Raadhus Restaurant, Holmenkollen Restaurant, Kaffistova, Rorbua, Olympen sau un restaurant gourmet: Feinschmecker, Annen Etage, Bagatelle, Le Canard, Oscarsgate, Statholdergaarden, De Fem Stuer, Vertshuset Bærums Verk. Atentia insa la buget. Preturile pot fi mult mai piperate decat mancarea. :)
Pentru cei aventurosi si sportivi, Oslo ofera o multime de variante de petrecere a timpului liber. Tinand cont ca  voi sta foarte putin timp aici, nu cred ca imi voi programa cateva ore pentru schi sau bob, dar ma tenteaza sa merg seara pe Patinoarul Frogner
Din pacate zilele sunt extrem de scurte pe timpul iernii in Oslo, dar cu putina organizare putem profita din plin de aceasta destinatie.
Ce spuneti, mergem la Oslo?
PS: Fotografiile sunt luate de pe Wikicommons, dar in februarie va voi arata ce fotografii am facut eu...daca nu imi vor ingheta degetele pe aparat :)

9 comments:

1. Poate cu alta ocazie, pentru mine Norvegia nu e in planurile de viitor apropiate, nu ca as avea un plan :))) dar am o lista mai prioritara pt moment

ReplyDelete
  2. Ma bucur pentru tine VertAnge, ca ai ocazia sa vezi parte din Norvegia. Imi doresc si eu sa ajung acolo dar nu stiu cand si daca se va intampla asta, tocmai datorita costurilor ridicate pe care le presupune o asemenea calatorie, indiferent daca o faci cu avionul sau masina proprie. In al doilea caz te mai confrunti si cu distantele foarte lungi pana in Norvegia si chiar in Norvegia. "Temele" mi le-am facut si eu demult, in sensul ca m-am documentat, sa stiu ce as vrea sa vad dar cand ajung, nu stiu. Oricum, te astept pe tine cu comentarii si poze.

3. Alicee, poate te voi convinge cand ma intorc :)
    Multumesc, Traveling Hawk.
    Din pacate tarile nordice sunt extrem de scumpe...nici eu nu stiu daca m-as fi dus daca nu primeam invitatia aceasta. Din ce preturi am gasit eu pana acum la cazare, mancare, transport intern si intrari la obiective turistice, fara minim 150 de euro pe zi nu prea ai ce vedea. Revin insa in februarie cu detalii de la fata locului. :)

ReplyDelete
  4. Am citit recent ca Norvegia este tara cu traiul de cea mai inalta calitate. Imi inchipui ca si preturile sunt la nivel inalt, dar sigur ca vei gasi un mod de a reduce costurile.

Oricum, Drum Bun si Petrecere Frumoasa!

5. Felicitari pentru bursa sau cu ce ocazie mergi in Oslo! :) E un loc superb! Sa ne povestesti toate detaliile!

ReplyDelete
  6. Duta, Anca, multumesc!
    Revin cu vesti in februarie! :)

7. Mergi in Bergen, Flam, Myrdal. Oslo is not so funny in comparatie cu cat poate oferi Norvegia.