Sunday, February 27, 2011

Prima zi in Oslo-partea a II-a

Dupa atatea muzee vazute in prima parte a zilei, m-am indreptat spre Opera, pe care planuiam sa o vizitez cu un ghid. Aflu ca pentru azi nu mai au bilete si imi rezerv un loc la turul de a doua zi, desfasurat insa in norvegiana. Vi-l recomand cu caldura (veti vedea mai tarziu de ce). Costa 40 de lei cu Oslo Pass sau 50 fara, dar in opinia mea merita fiecare banut. In plus, daca aveti timp si buget pentru asa ceva, mergeti sa vedeti un spectacol de balet aici. Va recomand Don Quijote, din care am reusit sa vad vreo 20 de minute, suficient cat sa ma convinga.

Accesul pe acoperisul Operei este gratuit, pentru amatorii de privelisti spectaculoase. Pe timp de iarna insa, este foarte alunecos, asa ca aveti grija. Nu vreti sa va rupeti un picior in Oslo!

Cu turul gata rezervat, m-am indepartat agale de centru, pe niste stradute pe care nu se gasea nici tipenie de om. Probabil toata lumea statea in casa, la caldura, cu o cana de ciocolata calda in mana.

Eu mi-am continuat insa nestingherita drumul pana la DOGA (Centrul Norvegian Pentru Design si Arhitectura), aflat pe Hausmanns Gate,la numarul 16. Aici au loc tot felul de expozitii de design si arhitectura. Eu am prins "100% Norway", o introducere in designul de obiect norvegian. In magazinul centrului se gasesc o multime de carti si obiecte create si produse in intregime in Norvegia, care mai de care mai dragute, dar din pacate si destul de scumpe.
Cateva imagini din cadrul expozitiei...

Daca va plac obiectele de decor, va recomand sa vizitati DOGA. De asemenea, nu strica o vizita prin magazinele de profil (desi mie mi s-a parut frustrant sa ma indragostesc de atatea lucruri pe care nu mi le permiteam :) si eventual cateva vizite in niste case norvegiene. Totul e simplu, functional si foarte frumos.
Dupa atatea muzee si expozitii mi-am amintit ca trebuie sa si mananc, asa ca am luat un loc in restaurantul Elvebredden din cadrul centrului. Intr-o atmosfera "tres chic", cu lalele si lumanari albe pe mese si cu cel putin 5 limbi vorbite la mesele din jurul meu, m-am bucurat de o salata plina de vitamine si o briosa uriasa cu zmeura. Va recomand sa incercati orice aliment cu fructe de padure, sunt absolut delicioase!

Pentru seara m-am inscris la Winter Walk (gratuit cu Oslo Pass), un tur ghidat cu tema " Discover Oslo anno 1899", tinut de o actrita ce juca o doamna din inalta societate a Christianiei, vechea denumire a orasului Oslo. Turul a inceput in lobby-ul Grand Hotel, pe care vi-l recomand in cazul in care aveti un buget de calatorie extrem de generos.
Doamna-ghid ne-a povestit cate ceva despre orasul fondat in 1048 de catre regele  Harald al III-lea al Norvegiei. Distrus de un incediu in 1624, orasul a fost apoi reconstruit de catre regele danezo-norvegian Christian al IV-lea si a luat numele de Christiania, pe care l-a pastrat pana in 1925.

Am trecut pe langa Teatrul National si Palatul Regal. Am aflat ca apartamentele regelui sunt in partea din stanga a cladirii si am vazut schimbarea garzii. Din cauza frigului, soldatii de garda se schimba la fiecare ora, cei iesiti din tura adapostindu-se intr-o anexa a palatului. Palatul este asezat pe varful unui deal, in fata sa intinzandu-se intregul Oslo.

Am mers apoi in spatele Palatului, unde se gasesc o multime de vile superbe, folosite azi drept sedii de ambasade. Cum deja se intunecase, nu le-am putut surprinde in poze, dar m-am intors in ultima zi, asa ca va promit cateva cadre mai luminoase.
Turul s-a incheiat in barul de la etajul 21 al Radisson Hotel, unde am fost intampinati cu ceai, cafea si prajiturele. De aici se poate admira cea mai frumoasa priveliste asupra orasului. Din pacate talentul meu fotografic nu m-a ajutat prea tare la a realiza poze prin peretele de sticla al barului, asa ca nu va ramane decat sa mergeti la Oslo sa descoperiti singuri luminitele orasului.
Prima zi in capitala Norvegiei s-a incheiat cu o tocanita de ren, cu ciuperci si fructe de padure si un somn lung si odihnitor, caci aveam planuri mari pentru urmatoarea dimineata.

7 comments:

1. Ionouka, e buna. :)
    Carnea de ren a fost foarte frageda, iar ciupercile si fructele de padure ii dadeau un gust foarte proaspat. Daca inchideai ochii si lasai aburii sa-ti mangaie narile, te teleportai instant intr-o padure ruginie, cu miros de toamna tarzie.

ReplyDelete
  2. Asa e, Traveling Hawk.A fost o zi minunata, in ciuda oboselii. :)

3. :) am petrecut o minunata zi alaturi de tine, esti un ghid desavârsit! am simtit gerul si luciul ghetii si chiar si gustul tocanitei ;)

4. Mersi pentru calatoria la Oslo din seara aceasta... :)
    Esti grozava :*

ReplyDelete
  5. Ma bucur ca v-am purtat prin Oslo, chiar daca doar virtual.